1 Ağustos 2016 Pazartesi

Zorunlu Trafik Sigortası Fiyatları 2016 - Kasko Fiyatları Ne Kadar oldu

Sigorta şirketleri ile tüketicinin karşı karşıya gelmesine neden olan prim ücretlerinden sonra düzenlenmesi beklenen  zorunlu trafik sigortası fiyatları 2016 yılında yenilendi. Trafik sigortası primleri için araç sahiplerini sevindirecek bir haber geldi. Prim ücretlerinin iade olacağı açıklaması birçok soruya neden olurken sigorta şirketlerinin bu yıl artış gösteren prim miktarları birçok sürücünün sigorta yaptırmak istememesine neden oldu. Bakanların görüşmelerinden sonra Torba Yasa ile düzenlenen sigorta fiyatları ile ilgili Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken "Kesinlikle ileriye dönük fiyatlara mutlaka olumlu bir şekilde yansır." dedi. Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek "Biz sistemi de takip edeceğiz. Sektörü uyarıyorum, yeni düzenlemeleri fiyatlara mutlaka yansıtmaları lazım. Yansıtmazlarsa Hazine'nin bu yönde var olan yetkilerini kullanırız. Vatandaşımız haklı olarak 'bu düzenlemeyi yaptınız hani nerede, primler düşsün' diyor, haklılar. Sektörle de biz bu düzenlemeler öncesi epey çalıştık. Dedik ki 'bakın biz bu düzenlemeleri yapıyoruz, öngörülebilirliği artırıyoruz. Siz bunu hızlı bir şekilde tekrar fiyatlayın, daha düşük prim olarak vatandaşımıza hizmet vermeye devam edin'. Daha bu uygulama başlayalı bir ay oldu, henüz sonuçlarını görmek için biraz erken olmakla birlikte, ben özellikle takip ediyorum, primlerde düşüş eğilimi başladı, fakat esas önümüzdeki aylarda bu çok belirgin hale gelecek." şeklinde ifade etti.   ZORUNLU TRAFİK SİGORTASI PRİMLERİ İÇİN MÜJDE GELDİ Zorunlu trafik sigortası için prim iadesi müjdesi geldi. 2014 yılının Haziran ayından 2015 yılının Eylül ayına kadar olan 15 aylık zamanda yanlış yapılan uygulamadan ötürü sürücülerden fazladan alınan prim ücretleri iade edilecek. Bu uygulamanın 31 Temmuz'da başlayacağı ve iki yıl süreceği tahmin ediliyor. Sigorta şirketleri 2014 yılına kadar olan süreçte aracını satan ve trafiğe çıkmayan sürücülerin kayıtlarını tutmuyordu. Hiçbir kayıt olmamasıdan ötürü 2014'e kadar araç sahipliğine ara vermiş milyonlarca sürücüye, yeniden trafiğe çıktığında, 4. kademeden poliçe kesilmek zorunda kalındı. Bu ise hasarsız sürücülere göre daha yüksek, hasarlı sürücülere göre de daha düşük prim ödemek anlamını taşıyor. Uygulamada ki yanlışlıklar Eylül ayında fark edildi ve sürücülerin geçmiş hasar kayıtlarına göre fiyat kesiliyor. Prim ücretleri hakkında detaylı bilgilere aşağıda yer alan linkten ulaşabilirsiniz. ZORUNLU TRAFİK SİGORTASI FİYATLARI NE KADAR OLDU? Zorunlu trafik sigortası ne kadar sorusu son günlerde büyük tartışmalara yol açtı. En son yapılan düzenleme ile zorunlu trafik sigortası Torba Yasa ile yenilendi. Plan ve Bütçe Komisyonu'nda  trafik sigortası ile ilgili maddeler kabul edildi. Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek önce basına açıklama yaptı daha sonra Twitter'dan  müjde verdi. Yapılan açıklamalara göre fiyat gözlem süreci ilerleyen günlerde sonlanacak. Hazine Müsteşarlığının durumunu izlediği konu ile ilgili henüz bir indirim yok ama ilerleyen günlerde yaptırım uygulanabilir cümleleri kullanıldı. Sigorta yaptırmadan önce bilmeniz gerekenler arasında bulunan bir kaç bilgi var. Örneğin sigorta yaptıracağınız şirket sizi 4. kademeden sisteme kaydediyor ve daha sonra 3-2-1 kademelere göre daha düşük primler uyguluyor. Trafik sigortası hesaplama bu yüzden oldukça önemli. Zorunlu trafik sigortası fiyatları ne kadar sorusu sık sık soruluyor, çünkü son günlerde sigorta şirket primleri oldukça arttı ve vatandaş mağdur oldu. Eğer kaza yaparsanız  3. kademeye giriyorsunuz ve priminizin üzerine kazadan dolayı eklenen hasarı ekliyor. Daha sonra is ikinci yıl ki priminiz artarak 1.700 lira çıkıyor. Kaza olmadığı zaman ise hasar için ek bir prim uygulanmıyor. Aslında kazalar değil oluşturulan kademeler prim ödemelerinizi belirliyor. Ucuza bir sigorta yaptırmanın yolu ise daha ufak çaplı kazalarda ve hasarlarda sigortayı devreye sokmak yerine kendiniz ödeme yapmanızdır. Eğer bir arabaya çarpıp farına hasar verdiyseniz bunu cepten ödemek daha doğru olacaktır. Çünkü bu durumda sigortayı devreye sokarsanız primin daha yüksek katında ödeme yapmak durumunda kalırsınız. Bu sigorta hizmeti tüm araç sahibi olan kişilerin yapmasının zorunlu olduğu bir sigortadır. Böylece herhangi bir kaza anında karşı taraftan birisine hem benden hem de maddi olarak vereceği zararları güvenceye alır. Normal şartlar altında bu sigorta yapılmazsa trafiğe çıkılamaz ve bu sigorta ülkemiz sınırları içerisinde geçerlidir. Sigorta araç sahibinin kendi hasarını karşılamaz, sadece zarar verilen kişinin zararını karşılar.  Hazırlanan yeni taslak da bir başka düzenleme de 8 iş günü içinde ödeme yapılması ile ilgili oldu. Sigortası bulunan sürücüler ise bu kanuna göre yeni gelişmelerin kendilerini etkileyip etkilemediğini merak ettiği için takip ediyor. Kanun'da değişikliği ön gören yasa taslağında 90. madde olan "maddi ve manevi tazminat" değişitiriliyor ve "zorunlu mali sorumluluk sigortası kapsamındaki tazminatlar bu kanun ve bu kanun çerçevesinde hazırlanan genel şartlarda öngörülen usul ve esaslara tabidir. Söz konusu tazminatlar ve manevi tazminata ilişkin olarak bu kanun ve genel şartlarda düzenlenmeyen hususlar hakkında Borçlar Kanununun haksız fiillere ilişkin hükümleri uygulanır." şeklinde yeniden yapılandırılıyor. TBMM'nin bu maddeyi yasallaştırması bekleniyor. Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener şunları söyledi "Sektörümüz Uluslararası Zorunlu Trafik Sigortası (Yeşil Kart) için ortalama yıllık bin avro öderken, Türkiye’deki zorunlu sigorta için ortalama yıllık 6 bin lira, yaklaşık 2 bin avro ücret ödüyor. Türkiye'deki araçların yaklaşık 3 bin avro ücret ödediği ulusal ve uluslararası zorunlu trafik sigortası için Bulgaristan araçları 650 avro, Macaristan araçları 700 avro, Slovakya araçları ise 435 avro ödemektedir. Filomuz Avrupa’nın en genç filosu, neredeyse tamamı araç takipleri ile izleniyor. Avrupa yollarında sürüş ve dinlenme kurallarına harfiyen uyan, tamamı eğitimli ve psikoteknik testlerden geçen özel 'SRC3 Belgeli' sürücüler tarafından kullanılan filomuzun, yurt içinde 365 gün trafikte olan hafriyat kamyonları ve dahili taşımacılarla aynı havuzda değerlendirilmesi haksızlıktır. Yaptığımız bir çalışmada rastgele seçilen bir grup uluslararası taşıma filosunda hasar pirim oranı yüzde 34 çıkmıştır. Sektörümüze bu gözle bakılırsa haksızlıklar da son bulacaktır." dedi.   ZORUNLU TRAFİK SİGORTASI SORGULAMA VE HESAPLAMA İŞLEMİ NASIL YAPILIR? E-devlet üzerinden yapılan trafik sigortası sorgulama işlemi için ise şifrenizin olması gerekmektedir. Eğer şifreniz yoksa PTT'lere gidip 2 TL karşılığında şifrenizi alabilir diğer gereken devlet işlemlerinizi de yapabilirsiniz. Yeni bir çalışma hazırlıkları içerisinde olduklarını açıklayan Şimşek'ten sonra Maliye Bakanı Naci Ağbal'da konuyla ilgili: '2015 yılı Ocak-Aralık döneminde bütçe açığı 23,4 milyar lirada 22,6 milyar liraya çekmiş olduk. 2015 bütçe açığında daralma var. 2015'te 26,5 milyar lirada 30,4 milyar liraya faiz dışı fazla çıkmış oldu. 2015'te bütçe gelirleri 483 milyar lira oldu. 2015'te vergi gelirleri 407,5 milyar lira olarak gerçekleştir. 2015'te faiz harici bütçe giderleri 13,6 oranında artarak 453 milyar lira olarak gerçekleşti. Burada büyük bir başarı elde edildi.' ifadelerini kullandı. İlerleyen günlerde Bakanlıktan konuyla ilgili düzenleme açıklaması yapılması bekleniyor.  
Bu haber http://www.internet-haberler.com/'dan alınmıştır.

Kaynak: http://www.internet-haberler.com/zorunlu-trafik-sigortasi-fiyatlari-2016-kasko-fiyatlari-ne-kadar-oldu-9550.html

0 yorum:

Yorum Gönder