2 Ocak 2016 Cumartesi

Türk Edebiyatının Ünlü 10 Kar ile ilgili Şiir!


1. Sezai Karakoç

Sezai Karakoç
“Ben bu şiiri yazdım aşık çeşidi 
Öyle kar yağdı ki elim üşüdü 
Ruhum seni düşününce ışıdı 
Her şeyi beni anlayınca anlayacaksın”

2. Ahmet Muhip Dıranas

Ahmet Muhip Dıranas
Kardır yağan üstümüze geceden,
Yağmurlu, karanlık bir düşünceden,
Ormanın uğultusuyla birlikte
Ve dörtnala dümdüz bir mavilikte 
Kar yağıyor üstümüze, inceden.

3. Metin Altıok

Metin Altıok
“Bu karlı kış gününde. 
Güngörmüş dağlara karşı 
Sımsıcak öpüşürdük sarılıp birbirimize.
Sevgilim, yanımda olsaydın keşke!”

4. Cenab Şahabettin

Cenab Şahabettin
“Karlar.. bütün elhânı mezâmir-i sükûtun, 
Karlar.. bütün ezhârı riyâz-ı melekûtun…”

5. Yahya Kemal

Yahya Kemal
“Bin yıldan uzun bir gecenin bestesidir bu; 
Bin yıl sürecek zannedilen kar sesidir bu.”

6. Necati Cumalı

Necati Cumalı
“Gençtik âşıktık deliydik
Seviştikçe ağardı karanlıklar
Bunca dağın karlarını erittik”

7. Ataol Behramoğlu

Ataol Behramoğlu
“Beyaz ipek gibi yağdı kar 
Bir kız kardan hafif yüreğiyle 
Geçip gitti güvercinleri anımsatarak.”

8. Behçet Aysan

Behçet Aysan
“kar yağıyor dışarda 
mektubun yeni gelmiş 
istanbul 
kokuyor.”

9. Cahit Sıtkı Tarancı

Cahit Sıtkı Tarancı
“Bir hicret sevdasıdır ruhumu sardı yine. 
Ruhum gibi pervasız yoldaşlar da bulundu. 
Ruhum karıştı gitti bu kar tanelerine; 
Şimdi yağan kar değil, ruhumdur kar yerine.”

10. Nazım Hikmet Ran

Nazım Hikmet Ran
“Lambayı yakma, bırak!
Kalbe bir bıçak gibi giren hatıraların
dilsiz olduklarını anlıyorum.
Kar yağıyor
ve ben hatırlıyorum.”

0 yorum:

Yorum Gönder